وبلاگ

راهنمای خرید فر

راهنمای خرید فر

در هنگام خرید فر باید به گزینه های متفاوتی توجه کرد. اندازه و ابعاد فر، گازی یا برقی بودن، مصرف انرژِی، تمیز کردن آسان یا سخت و… ویژگی هایی هستند که به شما در خرید فر کمک خواهند کرد. در ادامه با معرفی برخی ویژگی ها در راهنمای خرید فر به شما در انتخابتان کمک میکنیم.

 

کدام نوع فر برای شما مناسب است؟

با توجه به فضای آشپزخانه و سلیقه شخصی شما، گزینه های متفاوتی برای انتخاب دستگاه وجود دارند.

فر توکار بر روی دیوار و بین کابینت های شما در ارتفاع حدودی تا چشم شما نصب میشود. در مقایسه با فر توکار، فر توکار به همراه صفحه اجاق گاز فضای کمتری اشغال کرده و استفاده از آنها راحتتر میباشد. مدل دیگری که شبیه به فر توکار به همراه صفحه میباشد، اجاق های مستقل هستند که هم دارای صفحه و هم فر میباشند با این تفاوت که مستقیما بهم متصل میباشند. فرهای دوقلو مدل دیگری هستند که اغلبا بر روی دیوار نصب میشوند و برای خانوارهای با استفاده بالا توصیه میشوند.

 

آیا ابعاد دستگاه مدنظرتان با ابعاد موجود در آشپزخانه همخوانی دارد؟

در ابتدای کار لازم است ابعاد مکانی را که برای دستگاهتان در نظر دارید اندازه گیری کنید و با مقادیر زیر مقایسه کنید.

سایز فر استاندارد: 60 در 60 سانتی متر (عرض در ارتفاع)

اندازه فر فشرده: 60 در 45 سانتی متر (عرض در ارتفاع)

سایز فر اکس لارج: 90 در 48 سانتی متر (عرض در ارتفاع)

اندازه فر دو اکس لارج: 90 در 60 سانتی متر (عرض در ارتفاع)

شما میتوانید یک فر فشرده را به همراه یک کشوی گرمکن در بریدگی به اندازه فر استاندارد قرار دهید.

 

کدام نوع گرمایش فر برای شما بهتر است؟

فرهای امروزی روش های مختلفی برای برای گرم کردن غذای شما دارند. برای مثال بعضی فرها (کانوکشن) فقط به کمک جریان هوای گرم پخت و پز انجام میدهند ولی نوع دیگری از فر ها به کمک بخار و هوای گرم این عمل را انجام میدهند.

فر کانوکشن چیست؟

فر کانوکشن از یک فن برای پخش کردن هوای داغ بصورت متناسب و مساوی در داخل دستگاه استفاده میکند تا غذای شما کاملا پخته شود. این نوع فر ها غالبا به همراه گرمای مرسوم برای پخت و پز، گرما از پایین فر و گریل میباشند.

فر بخارپز چیست؟

فر بخارپز علاوه بر روش های پخت فر کانوکشن، از بخار نیز برای پخت و پز استفاده میکند. بخارپز کردن روشی مناسب برای پختن تعداد زیادی از غذاها، از مرغ و ماهی گرفته تا سبزیجات میباشد. این روش پخت و پز، مواد مغذی غذای شما را حفظ کرده و برای گرم کردن مجدد غذایتان به مشکل نمیخورید.

مایکروویو کانوکشن چیست؟

مایکروویو کانوکشن همان فر کانوکشن است که به همراه امکانات مایکروویو میباشد. این فر چندکاره توانایی پخت و پز و گرم کردن غذاهای شما را دارد که به این معنی است دیگر نیازی به یک دستگاه مایکروویو جدا ندارید. فعال کردن ویژگی های مایکروویو نیز در حین پخت باعث پخت سریعتر غذای شما میشود.

آیا فر خود تمیز کن برای شما مناسب است؟

فر خود تمیز کن یا فر پیلورتیک، دارای برنامه شست و شوی داخلی دستگاه است که به کمک حرارت بالا آلودگی ها و چربی های روی سطوح داخلی دستگاه را میسوزاند. وقتی که برنامه شست و شو به اتمام رسید کافی است که خاکسترهای باقی مانده از سوختن آلودگی های روی سطح فر را با یک دستمال تمیز کنید و دیگر نیازی به استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن ندارید.

 

ویژگی های فر هوشمند:

فر های هوشمند توانایی اتصال به وای فای خانه تان را دارند و شما میتوانید با کمک گوشی و یا کامپیوتر خود به فرتان دستور کارهای مختلف دهید. از مزایای این ویژگی میتوان به آسانی در استفاده برای از پیش گرم کردن فر در مواقع ضروری، امنیت و اطمینان خاطر از خاموش شدن دستگاهتان با چک کردن در گوشی خود، دقت در پخت و پز، شما میتوانید دستور پخت غذای مد نظرتان را از اپلیکیشن متصل به فر انتخاب کنید و به فر خود ارسال کنید.

 

به کدام ویژگی های دیگر فرهای امروزی نیاز دارید؟

پیشرفت در طراحی و تکنولوژی فرهای امروزی باعث بالا رفتن سطح آشپزی شده است. در ادامه به معرفی برخی ویژگی های جدید میپردازیم.

ریل های تلسکوپی (ساچمه ای):

این ریل ها به شما این امکان را میدهند که غذا و ظروف داخل فر و حتی طبقه ها را با اطمینان خاطر و به آسانی از دستگاه خارج کنید.

سنسور های پخت و پز:

سنسور های پرفکت بیک، مختص پختن کیک میباشند و با سنجش میزان رطوبت محتویات داخل فر، زمان خاموش کردن فر را تعیین میکند و بصورت اتومات خاموش میشود تا کیک شما به بهترین نوع بپزد. نوع دیگر سنسور پخت و پز به نام پرفکت روست، میله ای متصل به فر میباشد که با قرار دادن آن در گوشت در حال طبخ  و اندازه گیری دمای آن، مدت زمان پخت را مشخص میکند.

 

کدام فر از نظر مصرف انرژی بهینه تر میباشد؟

هر فر چقدر انرژی مصرف میکند؟ میزان مصرف انرژی برای هر دستگاه به تنظیمات، دما و میزان استفاده شما از دستگاه بستگی دارد. بطور کلی فرهای امروزی حدود 4/2 کیلووات ساعت انرژی مصرف میکنند. شما میتوانید از بهینه بودن دستگاه خود با بررسی نشان انرژی استار اطمینان یابید.

 

 

منبع:

https://www.bosch-home.in/products/cooking-baking/ovens/buying-guide

 

ترجمه: سیمین جهانگیری

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.