وبلاگ

سوالات پر تکرار FAQ لوازم آشپزخانه

سوالات پر تکرار در رابطه با لوازم آشپزخانه

 

یخچال:

  • دمای مناسب و استاندارد داخل یخچال چه اندازه است؟

بر اساس سازمان غذا و دارو، دمای یخچال شما بهتر است در حدود 4 درجه سانتی گراد و فریزر نیز در منفی 18 درجه سانتی گراد باشد.

  • بهترین روش برای تمیز کردن یخچال چیست؟

قبل از ضدعفونی کردن، حتماً همه مواد غذایی را از داخل یخچال خارج کنید. کشوها و قفسه ها را بیرون بیاورید و در آب گرم و صابون قرار دهید تا خیس بخورند، سپس تمام سطوح را با دستمال های ضدعفونی کننده یا آب گرم صابون پاک کنید. برای لکه های بزرگتر، مقدار کمی جوش شیرین را با کمی آب گرم ترکیب کنید. ترکیب آب و جوش شیرین را روی لکه بمالید و یک ساعت زمان بدهید و سپس با اسفنج پاک کنید.

  • تفاوت بین یخچال عادی و توکار چیست؟

یخچال های توکار در کناره ها یا پشت محصول دارای رنگ نمیباشند. این به شما امکان می دهد دیوار یا کابینت اطراف یخچال تمیز و منظم تر به نظر برسند. یخچال‌های مستقل یا عادی سنتی‌تر هستند و نصب آسان‌تری دارند. این به این دلیل است که یخچال از همه طرف دارای رنگ میباشد و در هر مکانی از آشپزخانه میتوان آنرا قرار داد.

  • چگونه از شر بوی بد داخل یخچال راحت شویم؟

محبوب ترین راه حل خانگی برای از بین بردن بوها، قرار دادن یک ظرف جوش شیرین در یخچال است. جوش شیرین را حداقل 24 ساعت در یخچال بگذارید و پس از از بین رفتن بوی آن، جوش شیرین را خارج کنید. روشی دیگر از راه حل خانگی استفاده از دانه های آسیاب شده قهوه و قرار دادن آنها در یخچال است. با برنامه ریزی یک روتین برای تمیز کردن یخچال خود (برای مثال پاک کردن هر هفته یا هر دو هفته یکبار) از ایجاد مجدد بو جلوگیری کنید.

  • چگونه از بو گرفتن یخچال از ابتدا جلوگیری کنیم؟

با تمیز کردن کل یخچال و تمیز کردن عمیق قفسه ها و کشوها با مایع ظرفشویی آشپزخانه یا آب صابون شروع کنید. یخچال خود را با حذف مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته هر هفته یا دو هفته یکبار تمیز کنید. برای جلوگیری از ایجاد هر گونه لکه، رد آلودگی را در لحظه تمیز کنید.

  • یک یخچال چگونه کار میکند؟

بطور خلاصه یک مایع مبرد (سرد کننده) در اطراف دستگاه جابجا می شود و فشار و دما آن را از حالت مایع به گاز تغییر می دهد. این واکنش باعث می شود که هوای سرد به طور مداوم وارد یخچال شود و دوباره برای حفظ دمای سرد مورد استفاده قرار گیرد.

  • مصرف برق یک یخچال حدودا چه مقدار است؟

به طور معمول یخچال بصورت استاندارد دارای مصرف توانی بین 100 تا 200 وات در روز است، اما زمانی که برای اولین بار از یخچال خود استفاده می کنید حدود 800 تا 1200 وات مصرف می کند تا زمانی که به دمای مطلوب خود برسد.

 

ظرفشویی:

  • چگونه از شر بوی بد داخل ظرفشویی راحت شویم؟

سرکه به طور معمول یک ابزار عالی برای خلاص شدن از شر بوی ناشی از چربی، کپک و مواد شوینده قدیمی است. حدود یک فنجان سرکه در یک ظرف بریزید و آن را روی قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید. ظرفشویی را در یک چرخه با گرمترین دما تنظیم اجرا کنید، سپس در را باز کنید و تا پس از اتمام چرخه، اجازه دهید محیط درون دستگاه خشک شود. همچنین در صورتی که بوی سرکه ممکن است کمی آزار دهنده باشد، می توانید چند قطره روغن و یا مایع اسانس دار به سرکه اضافه کنید.

  • چگونه از شر لکه های داخل ماشین ظرفشویی راحت شویم؟

می توان لکه های ماشین ظرفشویی را به همان روشی که از شر بو خلاص شد، پاک کنید. سرکه در از بین بردن چربی و لکه های قدیمی مواد شوینده و همچنین بو به خوبی عمل می کند. همچنین می توانید کمی جوش شیرین در انتهای ماشین ظرفشویی خود بپاشید و اجازه دهید ماشین یک چرخه  کار کند تا کثیفی و چربی نیز از بین برود.

  • چند وقت یکبار باید ماشین ظرفشویی را تمیز کنم؟

بهترین تعداد دفعات تمیز کردن دستگاه، چهار بار در سال است. البته قابل ذکر است که این عدد بستگی به مقدارعملکرد و وضعیت بو و لکه های دستگاه نیز دارد.

  • چرا بعد از اتمام کار ماشین ظرفشویی، آب کاملا تخلیه نمی شود؟

اگر ماشین ظرفشویی شما به درستی تخلیه نمی کند، مطمئن شوید که هیچ ماده غذایی یا گرفتگی ای روی لوله فاضلاب آشپزخانه یا فیلترها وجود ندارد. گاهی اوقات ذرات و بقایای مواد غذایی می توانند باعث انسداد مجرای فاضلاب شوند. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، با نمایندگی تماس بگیرید یا از یک لوله کش برای بررسی آن کمک بگیرید.

  • دمای آب ورودی به ماشین ظرفشویی چقدر باید باشد؟

همیشه با نمایندگی دستگاه خود مشورت کنید، اما یک قانون اصلی این است که آب ورودی به ماشین ظرفشویی کمتر ازپنجاه درجه سانتی گراد و بیش از 65 درجه سانتی گراد نباشد. مطمئن شوید که ماشین ظرفشویی به لوله آب گرم آشپزخانه وصل است و سرد نیست.

  • چرا ماشین ظرفشویی من بو میدهد؟

بوی بد ماشین‌های ظرفشویی معمولاً به دلیل تجمع مواد غذایی یا چربی در داخل فیلترها، آب پاش ها، شیلنگ تخلیه یا سایر شکاف‌های کوچک اطراف ماشین ظرفشویی شما ایجاد می‌شود.

  • چگونه گرفتگی لوله ماشین ظرفشویی را باز کنم؟

ابتدا شلنگ تخلیه خود را که به زیر سینک آشپزخانه متصل است بررسی کنید. مطمئن شوید که هیچ زباله ای در داخل آن وجود ندارد و گیره متصل به شلنگ را محکم کنید تا مطمئن شوید که زهکشی مناسبی وجود دارد. سپس با چند بار اجرا کردن تخلیه زباله و استفاده از مایع تخلیه مورد تایید سازنده، مطمئن شوید که عملکرد تخلیه زباله به درستی کار می کند. در مرحله بعد، مطمئن شوید که هیچ زباله ای در اطراف فیلتر وجود ندارد که باعث گرفتگی در ماشین ظرفشویی شما شود. فیلتر را بردارید و تمیز کنید. در انتها مقداری سرکه و جوش شیرین را در اطراف آبکش بریزید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. پس از اتمام کار، آب داغ را در زهکشی بریزید و یک چرخه شست و شو را اجرا کنید.

  • ماشین ظرفشویی چگونه کار میکند؟

ماشین ظرفشویی با ریختن آب به داخل دستگاه کار را آغاز می‌کند، سپس آب را تا دمای مناسب گرم می‌کند و وقتی به دمای مناسب رسید، مواد شوینده را به چرخه شست و شو اضافه میکند. از آنجا، آب را از طریق آب پاش ها تا ظروف میریزد تا تمیز شوند، سپس آب آلوده را در لوله فاضلاب آشپزخانه تخلیه می‌کند تا آخرین چرخه آبکشی کامل شود. پس از آخرین چرخه، دستگاه هوای محیط را گرم می کند تا تمام ظروف داخل آن خشک شود.

  • چگونه فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنم؟

می توانید با کمک یک مسواک قدیمی، مقداری آب داغ و مایع ظرفشویی برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی استفاده کنید. همچنین می‌توانید فیلتر را زیر آب داغ بشویید و یا فیلتر را در یک کاسه خیس کنید.

  • چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنم؟

زهکش را پاک کنید: لوله تخلیه فاضلاب آشپزخانه را از این نظر که مواد غذایی باقیمانده که ممکن است در آنجا گیر کرده باشد، بررسی کنید.

سرکه را در ماشین ظرفشویی قرار دهید: از خالی بودن ماشین ظرفشویی اطمینان حاصل کنید و یک فنجان سرکه سفید را در یک ظرف روی قفسه بالایی ماشین قرار دهید. مطمئن شوید که ماشین ظرفشویی در حالت چرخه آب گرم کار می کند، زیرا این کار به خلاص شدن از شر چربی و بو کمک می کند.

در آخر حدود یک فنجان جوش شیرین کف ماشین ظرفشویی بریزید. دوباره یک چرخه کوتاه آب گرم اجرا کنید و سپس تخلیه کنید.

 

مایکروویو:

  • چگونه خراش روی دستگاه استیل خود را از بین ببرم؟

برای خراش‌های کوچک‌تر، توصیه می‌کنیم از محلول پاک‌کننده مسی جلا که در فروشگاه های لوازم خانگی قابل خریداری است استفاده کنید تا آن را از بین ببرید. همچنین می توانید از پولیش استیل ضد زنگ استفاده کنید. برای خراش های عمیق تر، کاغذ سنباده مرطوب می تواند این کار را انجام دهد. اگر شک دارید که خودتان این کار را انجام دهید، با یک متخصص صحبت کنید تا ببینید آیا می توان این کار را برای شما انجام دهد یا خیر.

  • چگونه فیلتر زغالی را روی مایکروویو خود تعویض کنم؟

فیلترهای ذغالی استاندارد در سیستم تهویه گریل در بالای مایکروویو قرار دارند. برای تعویض آنها، پیچ های لازم متصل به این قطعه را بردارید و پوشش گریل را بردارید. فیلترها را عوض کرده و درپوش گریل را دوباره وصل کنید. همیشه مطمئن شوید که با نمایندگی مایکروویو خود برای دستورالعمل های خاص در مورد تعویض فیلترهای ذغالی خود مشورت کنید. معمولاً می‌توانید شماره مدل مایکروویو خود را در داخل فر پیدا کنید.

  • چه نوع ظروفی را می توانم در مایکروویو قرار دهم؟

فقط از بشقاب ها و کاسه های ایمن مایکروویو در دستگاه استفاده کنید. مواد زیادی وجود دارند که هرگز نباید در مایکروویو قرار داده شوند، زیرا ممکن است به محصول و خود شما که از آن استفاده می کنید آسیب برساند. از استفاده از: فویل آلومینیومی، ظروف یا کیسه های پلاستیکی، پلی استایرن، فلز و غیره خودداری کنید.

  • مایکروویو چگونه کار میکند؟

امواجی به نام مایکروویو در داخل دستگاه توسط یک لوله الکترونی به نام مگنترون تولید می شوند. امواج مایکروویو در داخل دستگاه که از جنس فلزی است محبوس می شوند و سپس توسط غذا جذب می شوند. مولکول های آب داخل غذا شروع به ارتعاش می کنند و گرما تولید می کنند.

  • چگونه مایکروویو خود را تمیز کنم؟

یک فنجان آب و آب یک لیمو به همراه خود لیمو را با هم مخلوط کنید. سپس مایکروویو را به مدت 5-6 دقیقه با حرارت بالا تنظیم کنید. پس از اتمام کار، درب را به مدت 15 دقیقه بسته بگذارید تا بخار هر گونه آلودگی را از بین ببرد. کاسه را از مایکروویو خارج کنید (دقت کنید که کاسه بسیار داغ خواهد بود). در انتها سینی گردان داخل آن را بردارید و داخل دستگاه را با یک اسفنج یا پارچه مرطوب پاک کنید.

 

 

منبع: https://www.applianceeducator.com/faq

ترجمه: سیمین جهانگیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.