وبلاگ

راه اندازی و آماده سازی ماشین لباسشویی

برای شروع به کار ماشین لباسشویی برای اولین بار پس از اطمینان از اتصال آب ورودی و شلنگ خروجی آب به فاضلاب بهتر است ابتدا به اندازه یک پیمانه پودر در قسمت جا پودری 2 (بزرگترین بخش) ریخته و برنامه نرمال با حرارت 50 درجه سانتی گراد بدون لباس انتخاب کنید و سپس استارت کنید تا مواد شیمیایی احتمالی موجود در ماشین کامل خارج شود .
شروع به کار و استارت اولین برنامه
1. تمام لباسشویی ها برای شستن تمامی لباسها برنامه دارند فقط زیاد تر بودن برنامه در اصل خرد کردن یک برنامه دیگر است .
2. دقت کنید که در برندهای خارجی و جدیدتر نوع شستشو بر اساس برنامه انتخابی تغییر خواهد کرد مانند برنامه شستشوی کتان با برنامه لباسهای پشمی – برنامه لباس کتان میزان آبگیری بیشتر و شدت ضربه زدن بازوی دیگ نیز قوی تر از برنامه پشمیست .
3. زمان طولانی برخی برنامه ها :
اگر بعضی برنامه ها مثلا بیش از دوساعت هستند باید توجه شود, چون در دو صورت زمان برنامه طولانی تر است اول دما های بیشتر از 60 درجه که برای لباسهای خیلی کثیف مناسب است دوم برای برنامه های ظریف و اقتصادی که برای لباسهای گران قیمت و دمای کمتر از 50 درجه .
دقت کنید در ماشین لباسشویی های با تکنولوژی اینورتور برنامه های طولانی با دمای کمتر از 45 درجه سانتیگراد مصرف برقی زیاد قابل توجه نخواهد بود .
4. شستشوی روزانه :
این برنامه که در برخی مدلها جداگانه در نظر گرفته شده است برای لباسهایی مناسب است که حداکثر دو روز یک بار شسته می شود و در حد رفع بوی بدن است .
5. دمای برنامه ها :
انتخاب دمای مناسب برای ماشین بستگی مستقیم با میزان کثیفی و جنس لباس دارد که در ماشین لباسشویی های جدید با انتخاب برنامه حداکثر دمای قابل انتخاب محدود می شود . دما های قابل انتخاب : سرد-40-60-75-85-95 درجه قابل انتخاب است .

6. خشک کن :
میزان دور خشک کن از 400دور در دقیقه تا 1800 دور در دقیقه قابل انتخاب است بستگی به برند و مدل دارد .
خشک کن با دور بالای 800 دور برای لباسهای مقاوم و ضخیم می باشد که آب به سختی از دست می دهند .
بهترین حالت خشک کن برای حداکثر عمر دستگاه 400 دور در دقیقه است .
اگر می خواهید لباسها کامل خشک شود ولی در زمان تعیین شده و استاندارد ماشین این اتفاق نمی افتد, دور خشک کن را 400 انتخاب کرده و برنامه را دو یا چند بار تکرار کنید تا دستگاه آسیب نبیند و هم لباسها نخ کش نشوند .

7. برنامه های جانبی :
برخی ماشین های لباسشویی برنامه هایی مانند ضد چروک – لک بر – آبکشی اضافی و غیره دارند که برای کار با آنها نیاز به کسب تجربه و کاتالوگ کارخانه دارید . برای دستیابی به حداکثر کارایی به کاتالوگ برنامه رجوع شود .

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.